divendres, 24 de febrer de 2017

Gràcies per tot, Encarna!

La setmana passada es va jubilar la nostra companya de secretaria, n'Encarna Jiménez, i per agrair la seva feina al llarg de tants d'anys a l'IES Calvià celebràrem un berenar.

GRÀCIES PER TOT, ENCARNA!





 

Maquetes del Sistema Solar (Cultura Científica I)

Els alumnes de l'assignatura Cultura Científica I de 1r de batxillerat C varen crear unes maquetes del Sistema Solar i ens ho mostren ara. Aquí teniu el procés i el resultat de la seva feina.












El amor ha pasado por el instituto...

La semana pasada el amor pasó por el IES Calvià y dejó caer unas cartas escritas por los alumnos de 4º de la ESO. ¡Disfrutadlas!



dimarts, 14 de febrer de 2017

Simulacre d'evacuació

Avui dia 14 de Febrer s'ha realitzat al centre un simulacre d'evacuació per tal de detectar les mancances i estar preparats davant una emergència. Fins al centre ha arribat la Protecció Civil de Calvià i ha resolt amb èxit el succés que s'ha trobat.












Fira Horeca 2017: Grau Superior

El dia 8 de Febrer els alumnes de Grau Superior de Cuina i Serveis varen assistir a la Fira Horeca, patrocinada per Makro i ASCAIB. Allà oferiren una degustació de cremes fredes i còctels saludables.










Feria HORECA Baleares 2017

Silvia López

El día 7 de febrero los alumnos de HOT21D y HOT21EL visitaron la feria HORECA Baleares 2017, un evento para profesionales del sector HORECA (hosteleria, restauración y catering.
Los alumnos  tuvieron la posibilidad de asistir a los show cooking que estaban en el programa y en el stand de ASCAIB (Asociación de Cocineros Afincados en las Islas Baleares) presentaron una tapa dulce. Además, asistieron a un debate organizado por ASCAIB en el que se habló sobre el papel de la mujer en la cocina profesional. En el debate, capitaneado por María Salinas, participó Olivia Caballero de Segovia, profesora del centro.









Festival de teatro grecolatino de las Islas Baleares. 2017 (31-1-2017)

Obras : Medea(Tragedia)
Las Tesmoforiantes(Comedia)

Antes de todo, mi enhorabuena a los actores y actrices que hicieron posible la tan magnífica representación. Y a todos aquellos que , aunque no participaron en la obra, organizaron el festival.

MEDEA.
Se escucha “Falten tres minuts per començar la funció” Los tres minutos pasaron y tras una presentación del director del grupo se apagaron las luces y se encendió una que apuntaba al escenario. Varias mujeres salieron de la oscuridad y poco a poco fueron iluminándose y colocándose en posición. Tras una introducción de una mujer apareció Medea y la obra comenzó realmente. La obra transcurrió de una forma muy intensa- desde mi punto de vista, la intensidad fue el factor clave para darle más credibilidad ,emoción.- El argumento de la obra fue muy fácil de seguir , más que la comedia. El momento más trágico , haciendo honor al género de la obra, fue cuando Medea anunció el asesinato de sus hijos a Jasón. El dolor del padre ante la perdida de sus hijos y la impotencia de no poder ver sus cadáveres ya que Medea se lo impide.

LAS TESMOFORIANTES
Tras el descanso volvimos al teatro , tercer piso palco. Esta vez pude verlo mejor ya que me senté en primera fila . La obra comenzó de una foma muy cómica No apta para todos los públicos.” La representación avanzaba entre risas y insultos por parte de los actores y atrices. El joven Eurípides y su intento de permanecer oculto durante las tesmoforias fracasó y fue descubierto por el conjunto de mujeres. No se olvidarán los momentos como la imitación de David Bisbal o lo mal que lo debió pasar Lola , una espectadora, o lo bien que lo pasó un profesor en las butacas...Un momento que realmente estuvo bastante bien fue el baile final y la salida de todos aquellos que hicieron posible la tan cómica comedia.
Final de la obra (VÍDEO)








dimecres, 8 de febrer de 2017

Un Sant Antoni passat per aigua

A causa del mal temps, enguany hem hagut de suspendre la gimcana de jocs populars amb motiu de Sant Antoni. L'activitat, organitzada pels alumnes de 4t, se substituirà per una altra activitat el Dia del Llibre.
Alguns valents varen torrar abans del temporal. Aquí, la mostra:





Joan Munar: un exemple de superació

Marta Tomàs Viver (1r d'ESO F)

En Joan Munar és un atleta mallorquí que tot i la seva discapacitat visual persegueix el somni d'omplir el seu medaller amb 24 medalles internacionals.
Ell viu a Barcelona, al C.A.R. de Sant Cugat, que és un centre on només viuen els esportistes d'elit.
La major part del temps se dedica a entrenar però també està estudiant a la universitat per ser traductor d'alemany a anglès.
En Joan Munar és tot un exemple de superació. És un gran atleta.


IMATGES DE LA VISITA D'EN JOAN MUNAR A L'IES CALVIÀ: