dimecres, 20 de maig del 2015

Entrevista al professor de Filosofia David Manrique Gracia

Toni Martínez (2n bat. B) i Victoria Ricco (4tESO B)

David Manrique Gracia és el professor de Filosofia en pràctiques que ha estat fent classes a batxillerat, per aquest motiu hem decidit entrevistar-lo.

-Quina és la teva funció a l’institut?
Estic fent pràctiques d’un màster en formació de professorat. És el pas intermedi entre la carrera i l’entrada a la llista d’interins per poder treballar.

-Per què te vares decidir per aquesta carrera?
La filosofia sempre m’havia agradat, m’agraden els temes que tracten i la veritat és que també em vaig deixar endur perquè coneixia amics que estudiaven filosofia.

-T'està costant fer les classes?
Algunes més que d'altres, perquè és difícil saber si estic explicant bé, si els alumnes me segueixen. En general, el que realment em costa és veure les vostres cares i saber si m'esteu seguint o no l'explicació. Em costa saber si ho estic fent bé.

-Alguns alumnes de batxillerat saben com és fer una exposició oral davant en Carlos Serra, t'imposa que estigui davant quan fas classe?
Sí, moltíssim. Suposo que us heu adonat que a les classes, quan no hi era en Carlos, explicava molt millor perquè estava més relaxat. El veus apuntant en el seu quadern mentre t’observa i te preguntes què deu estar escrivint.

-Com ha estat la teva experiència a l’institut?
Molt bona, he et moltes classes. N'he fet a un 1r de batxillerat i a dos 2ns de batxillerat; la veritat és que l’experiència m’ha agradat molt, més del que jo esperava perquè moltes vegades em posava nerviós.

-Una de les raons de l’entrevista és que sabem que vares estudiar en aquest centre, quines sensacions has tingut en tornar a l’IES Calvià com a professor?
Algunes coses han canviat molt, com per exemple el professorat, molts de professors ja no hi són. Però en general no hi ha gaire diferència.

-Com definiries els alumnes d’aquest centre?
Ara hi ha millor ambient que abans. Els alumnes ara, pel que he vist, no provoquen baralles ni bronques, i això es nota molt.

-On t’agradaria treballar en un futur?
Aquí, a l’IES Calvià, ja que està al costat de casa meva, a més, s'està molt a gust aquí, i he sentit coses d'altres instituts que espanten.

-Quina nota te posaries a tu mateix en aquesta experiència?
No ho sé, la veritat, suposo que em donaria amb un aprovat però tampoc un excel·lent.
-Qui és el teu filòsof preferit?
Marx m’agrada molt perquè la manera en què explica els successos, els fenòmens socials, és bastant innovadora per la seva època, crec que dóna un marge per interpretar la realitat i la societat molt ampli, és un autor molt interessant, que dóna molt de joc per interpretar la realitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada