dijous, 5 de març del 2015

Júlia Manchado i els alumnes que se'n van a estudiar a un país estranger

Marta Serrano Coll

A Mallorca només hi ha una universitat que no ofereix totes les carreres; per això molts estudiants se'n van a la Península. Però n'hi ha altres que decideixen anar-se'n a països estrangers per acabar els seus estudis. Un d'aquests exalumnes, na Júlia Manchado, ens explica la seva experiència.

-Què estàs estudiant i a on ?
Estudii medicina a la Medical University of Varna (Bulgària).

-Sempre has sabut que volies estudiar medicina?
Sempre he sabut que volia estudiar-ne, sí, des que era molt petita. Així i tot, vaig tenir dos anys en què dubtava entre odontologia i medicina però finalment em vaig decidir pel que sempre havia estat la meva primera opció.

-Quins són els motius que et van fer anar a Varna i no a un altre lloc?
Quan vaig decidir sortir d'Espanya per estudiar Medicina em vaig trobar diversos llocs en els quals hi havia universitats de medicina i accedir-hi no resultava molt difícil, entre ells, Pleven (també a Bulgària), Lituània, Txèquia o Budapest. Varna em va semblar la millor opció, perquè poder seguir vivint prop del mar per a mi era molt important atès que he viscut sempre a una illa. Aquesta és una de les típiques coses que no valores fins a moments com ara aquest.

-Quins són els principals problemes amb què t'has trobat?
Sense pensar-m'ho gaire el problema més gros ha estat separar-me de la meva família, dels meus amics, en definitiva, de la gent de Mallorca. No és fàcil traslladar-te a un lloc completament desconegut, amb una llengua i cultura diferents i es fa difícil si et toca fer-ho tota sola però això només és difícil el primer mes, llavors comences a veure que a la fi estudies el que t'agrada, que la gent ho fa tot una mica més fàcil i sobretot que hi ha mil estudiants de diferents parts del món en la mateixa situació que tu. Supòs que aquesta és una de les principals raons per les quals es crea l'enorme bona sintonia entre tots els estudiants.

-T'hauràs trobat amb molta gent de diferents nacionalitats, hi ha molts espanyols?
No, en un curs pots arribar a trobar-te amb cinc espanyols més; la majoria d'estudiants són alemanys i anglesos.

-Tens intenció d'acabar la carrera allà?
No, la meva intenció no és acabar la carrera a Varna. Però si em demanes on vull acabar tampoc sabria què respondre't. Encara falta molt de temps.

-En quin idioma aquestes estudiant la carrera?
La carrera l'estic estudiant en anglès i faig sis hores setmanals de búlgar.

-Et resulta molt complicat estudiar una carrera que no és en la teva llengua?
No, aquesta ha estat una de les coses més fàcils, tot i que en principi resultava ser una de les meves primeres preocupacions. Adaptar-me a una nova llengua ha estat el que menys m'ha costat.

I per acabar, recomanaries sortir a estudiar a l'estranger?
Sí, crec que anar-te'n a l'estranger a estudiar és una cosa que tots els que puguin ho han de fer. Les pors del principi són lògiques, i jo també els vaig tenir. Ara com ara, crec que és una de les millors coses que he pogut fer, estudiar la carrera en un altre idioma, viure mil experiències inoblidables i inigualables, a nivell personal, no crec que hi hagi res que pugui enriquir més. Això sí, el més destacable amb les relacions amb la resta d'estudiants, aquestes relacions internacionals, és conèixer gent de tot arreu del món i amb cultures totalment diferents de les teves. És increïble.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada