dilluns, 14 d’octubre del 2013

Sóc n'Arash, nouvingut a l'IES Calvià!

Hola, sóc n'Arashdeep Singh, tenc 12 anys, sóc de l'Índia i encara no fa un any que visc a Mallorca.

Arashdeep Singh, alumne nouvingut.

Vos vull parlar de la meva antiga escola i d'altres coses del meu país.
A classe érem 36 alumnes i hi anàvem de dilluns a dissabte, des de les vuit del matí fins a les dues, excepte a l'hivern que començàvem les classes a les nou i les acabàvem a les tres. Hi anava amb autobús i portava uniforme perquè anava a una escola privada. Estudiava tres llengües, el panjabi, l'hindi i l'anglès. Les dues primeres vendrien a ser com aquí el català i el castellà. Els esports que practicàvem a la classe d'Educació Física eren el criquet, el bàdminton, el tennis i una mica de futbol. També fèiem un joc que es deia Kabbadi, format per dos equips que havien de córrer sense passar una línia.
Jo vivia a un poble que es diu Mewa Singh Wala , a quatre quilòmetres d'una gran ciutat que es diu Sultanpum Lodhi. Al meu barri hi ha 23 cases i conec totes les famílies que hi viuen. No hi ha cinemes, però sí algunes botigues i dos supermercats. Allà hi tenc molts d'amics, amb els quals jugava a criquet a un camp del costat de casa, també colcàvem amb bicicleta. A la meva casa vivíem els meus pares, la meva germana, el meu oncle, la meva tia, el meu padrí i dos cosins. La casa era molt gran i tenia un hort.

El menjar és molt diferent del d'aquí. La meva mare encara fa el menjar que feia a Índia, amb productes també hindús, però menjam el pa d'aquí. Un dels menjars típics del meu país és el Samosas, fet amb patates i verdures, però a mi m'agrada molt el Pety, que té farina, pèsols, patata, cogombre i carn.

El clima d'allà també és una mica diferent, ara fa com aquí, però els mesos de novembre i desembre són molt freds. De gener a abril fa una temperatura molt agradable, però a partir del mes de juny fa molta calor, de 35 a 40 graus. Alguns anys ha plogut molt però el passat no.

Com que la meva família és de la religió Singh, anàvem a orar a un temple, la meva mare hi anava cada dia, però jo dos o tres dies a la setmana. A Palma a vegades hi anam.

La festa més important del meu país és el 15 d'agost, que és el Dia de la Independència, però també hi ha una celebració que es diu Diwali, en què es fan focs d'artifici. I també n'hi una altra que es diu Dushera.

M'agrada viure a Mallorca, m'agraden molt les muntanyes d'aquí i el mar, tot i que no sé nedar gaire.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada