dilluns, 12 de novembre del 2012

Coneixem a n'Elisabeth Sykora, la lectora d'alemany

Entrevista feta per Anne Bohlens
Anne: Què noms? Quants d’anys tens?
Elisabeth: Elisabeth Sykora i tinc 23 anys.
A: D’on ets?
E: De Mödling, a la part Sud de Viena, Àustria.
A: Què has estudiat? On?
E: Vaig estudiar INEF i castellà a la Universitat de Viena.
A: Ja havies fet classes abans?
E: No,mai. És la primera vegada.
A: Quines diferències hi ha entre el sistema educatiu d’allà i el d’aquí?
E: Hi ha coses molt diferents. Allà fas 4 anys de primària i després decideixes si vols anar al “Gymnasium” o a la “Hauptschule”, que equivalen a Secundària d’aquí. Una altra diferència és que allà als professors els has de dir “Senyor/a professor/a i el seu llinatge”, no és com aquí que pots dir el seu nom.
A: Què sabies de Mallorca abans de venir? És la primera vegada que viatges a la nostra illa?
E: No, vaig venir fa uns anys de vacances. Sabia que era una illa del Mediterrani on es parlava català , i que a l'estiu hi ha molts de turistes i moltes coses més.
A: Has trobat el que esperaves?
E: Sí. M’agrada molt estar aquí.
A:Què has conegut de Mallorca?
E: He anat a la platja de Santa Ponça i Bendinat. També he visitat Palma i gairebé tots els seus llocs d’interés turístic.
A: Per què has vingut aquí?
E: Per conèixer la cultura mallorquina i millorar el meu castellà.
A: Tornaries a repetir l’experiència?
E: Sí, però no ho faré.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada